måndag 15 mars 2010

Lucha Libre

Sista dagarna i en av varldens storsta stader var vi och sag pa Lucha libre, vilket ar en slags brottning har i mexico, sjukt stor sport. Visas pa Tv over hela landet och ses ev trogna oldrickande och skrikande fans. Jag markte att ordet PUUUUTA var val anvant av publiken inne i Arena Mexico dar Mistico, Volador,Fuego, Rush m.m. brottades samt bitchades med varann.

Innan jag kom til Mexico hade jag inte stor koll pa vad denna grej egentligen var, bara att dom brottades i masker. Nu efter att ha varit pa bara en match kanns det nastan surt att missa nasta helgs match nar alla de storsta skulle motas och en av dessa skulle ta av sig masken!!!!(moahaha) Nej men sjukt flummig och rolig grej detta..Googla det!!

Det var inte tillatet att ta med sig kamera in i arenan och dom gjorde en latt visitering av alla innan man gick in, men jag lyckades smuggla med mig kameran anda och filma lite grann:) Varsagod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar